mine mål for mars

//weheartit

Da var det tid for å dele mine mål for mars med dere. Februar har flydd forbi i rekordfart og det er utrolig å tenke på at vi allerede er i mars. Håper tiden frem mot sommer og sol flyr forbi i samme fart - jeg er et sommermenneske. Jeg klarte dessverre ikke å gjennomføre alle målene for forrige månede, så disse skal det prøves på igjen. Ellers har jeg som vanlig et par nye å tilføye listen. 


//weheartit


MINE MÅL FOR MARS

1. Lese bøker. Dette punktet har jeg hatt som månedsmål de siste månedene, og i desember klarte jeg endelig å gjennomføre det. I alle år har jeg elsket å lese bøker, men de siste årene har det blitt mindre og mindre tid til akkurat dette. Målet for 2016 blir dermed å prioritere lesingen, og kanskje bytte ut noe serietitting med lesing. 

2. Ny treningsform. Det går flott med treningen om dagen, men jeg ønsker å prøve ut en ny treningsform. Det blir fort ensidig trening da en kun trener styrke og fotball, så planen er å finne nye treningsformer jeg kan prøve ut. Noen ideer?

3. Rydde i klesskapet. Klesskapet mitt trenger sårt en liten gjennomgang. Det er garantert masse klær som kan gis bort og kastes - jeg trenger virkelig mer plass. 

4. Jeg må komme meg til frisøren. Å gå til frisøren er nesten det verste jeg vet. Jeg er alltid livredd for å ende opp med en hårfrisyre jeg absolutt ikke trives i. Nå har det gått alt for mange måneder siden forrige klipp, og det merkes svært godt. Håret mitt er absolutt ikke sunt - det må det gjøres noe med i løpet av mars. 

5. Skrivebord. For et par uker siden postet jeg et innlegg med inspirasjonsbilder til hjemmekontor, slik at jeg fikk noen ideer til hva jeg kan gjøre med pulten på rommet mitt. Jeg har mange ideer i hodet, så det eneste jeg mangler er å dra på butikken og kjøpe det jeg trenger. 

6. Bruke mindre tid på sosiale medier. Jeg har en uvane å bruke ekstremt mye tid på sosiale medier, enten det gjelder instagram, snapchat eller facebook. Planen fremover er å bruke mindre tid på disse mediene - i hvert fall holde meg unna når jeg driver med skolearbeid og trener. 

7. Oppdatere spillelister. Det er utrolig hva litt ny musikk gjør med en. Jeg hører veldig mye på musikk, men jeg blir også fort lei av musikken jeg hører på. I mars skal jeg sette av tid til å finne ny og inspirerende musikk som passer til en hver anledning. Hvem elsker vel ikke å finne nye favorittsanger?

8. Holde meg unna usunn mat i ukedagene. De siste ukene har jeg vært veldig flink på dette området - og målet for mars er å fortsette på denne måten. Jeg merker utrolig godt på kroppen at den trives med et sunt og variert kosthold, uten usunne matvarer og godteri i ukedagene. Likevel skal det være lov å unne seg noen knekk sjokolade eller litt potetgull på fredager og lørdager - og selvfølgelig ved spesielle anledninger. 

mine mål for februar


//weheartit

Da var det igjen tid for å dele mine mål for måneden med dere. Det er utrolig hvor gøy det er å gjennomføre mål en har satt satt, spesielt om målene er noe litt utenom det vanlige. I tillegg synes jeg det er det mye lettere å gjennomføre noe man har skrevet ned - noe som er grunnen til at jeg hver måned deler mine mål. 


//weheartit

1. Lage mer mat. I en periode i høst lagde jeg veldig mye mat, og jeg prøvde ofte ut nye matretter. Jeg trives utrolig godt med å lage mat og jeg koser meg som regel alltid med matlagingen. Dermed er målet for februar å lage mer mat, samt prøve ut nye matretter. 

2. Lese. Dette målet er jeg ganske sikker på at har vært med i mange måneder, men jeg er igjen nødt til å slenge det med. Å sette av tjue minutter til lesing hver dag slik at jeg får fullført en bok i måneden er planen. 

3. Skrivebord. For et par uker siden postet jeg et innlegg med inspirasjonsbilder til hjemmekontor, slik at jeg fikk noen ideer til hva jeg kan gjøre med pulten på rommet mitt. Jeg har mange ideer i hodet, så det eneste jeg mangler er å dra på butikken og kjøpe det jeg trenger. 

4. Skolearbeid. Jeg er inne i en veldig god arbeidsperiode når det kommer til skolen, så målet er å opprettholde denne arbeidslysten. Det er kun noen måneder til karakterene skal settes, og eksamen kommer - så det er bare å jobbe godt fremover. 

5. Ny treningsform. Det går flott med treningen om dagen, men jeg ønsker å prøve ut en ny treningsform. Det blir fort ensidig trening da en kun trener styrke og fotball, så planen er å finne nye treningsformer jeg kan prøve ut. Noen ideer?

6. Drikke mer vann. Denne måneden skal jeg klare å få i meg det anbefalte inntaket av vann. Kroppen og huden har veldig godt av å få i seg nok vann, og i perioder hvor jeg drikker lite vann merker jeg det godt på kroppen.

7. Se en dokumentar. Jeg har utrolig mange dokumentarer på listen over filmer jeg ønsker å se. I løpet av februar skal jeg ha sett minst en av disse dokumentarene - jeg gleder meg!

8. Oppdatere weheartit oftere. Weheartit er en av mine absolutt favoritt-sider når det kommer til innhenting av inspirasjon. Dessverre har profilen stått stille de siste ukene, men i februar skal den oppdateres jevnlig igjen. 

mine mål for 2016

 

//weheartit

 Til vanlig pleier jeg å ta for meg mine mål for måneden, men i dag tenkte jeg å dele hvilke mål jeg har for året 2016. Nyttårsforsetter og mål har alltid vært viktig for meg, og jeg synes det er enklere å gjennomføre noe om jeg skriver de ned. I tillegg elsker jeg å starte med blanke ark når vi inntar et nytt år, akkurat slik jeg elsker å starte en ny måned eller en ny uke. 


//weheartit

Mine mål for 2016

1. Trening. Målet alle har hver eneste januar. Likevel velger jeg å ta det med da trening er veldig viktig for meg. Jeg elsker følelsen etter en hard treningsøkt, og ikke minst resultatene en ser over tid. I tillegg gir treningen meg energi, og kroppen har svært godt av det. Jeg ønsker også å teste ut nye treningsvarianter, ikke bare løping og styrketrening. 

2. Lese bøker. Dette punktet har jeg hatt som månedsmål de siste månedene, og i desember klarte jeg endelig å gjennomføre det. I alle år har jeg elsket å lese bøker, men de siste årene har det blitt mindre og mindre tid til akkurat dette. Målet for 2016 blir dermed å prioritere lesingen, og kanskje bytte ut noe serietitting med lesing. 

3. Kosthold. Så fort julestrømpen er tømt og julekakene er spist opp skal kostholdet prioriteres igjen. Jeg skal ikke holde meg unna alt usunt, men den usunne spisingen skal begrenses til helger og spesielle anledninger. 

4. Skolearbeid. Når det kommer til skolearbeid, skal dette prioriteres i 2016 - og ekstra mye frem til slutten av juni. Planen er å ikke utsette ting, men heller gjøre meg ferdig slik at jeg unngår å stresse gjennom innleveringer etter innleveringer. 

5. Reise. Det er begrenset hvor mye en 17-åring kan reise, men likevel velger jeg å ta med dette punktet. Jeg trenger ikke å reise lenger enn inn til hovedstaden, eller til familien i Nord-Norge. I tillegg håper jeg på noen turer til utlandet - jeg elsker å oppleve nye kulturer og se nye steder. 

6. Kjøpe meg noe. Jeg er flink til å ikke bruke penger, og dermed kjøper jeg meg svært lite. I år ønsker jeg å kjøpe noe jeg virkelig ønsker meg. Følelsen etter å ha kjøpt noe du har spart til og ønsket deg lenge er veldig fin, og noe jeg ønsker å gjøre. 

7. Være mer positiv. Det er utrolig hvor mye litt positivitet gjør med dagen. Istedenfor å stå opp og tenke at dette blir en drittdag, ønsker jeg å bli mer positiv. Det handler om å se det positive i alt, uansett om det gjelder noe dårlig eller noe fint. 

8. Drikke mer vann. Akkurat dette punktet har jeg gjennomført rimelig bra i ferien. Nok vann i løpet av dagen er utrolig viktig for kroppen, og det minsker hodepinen - noe jeg sliter en del med. Vann bidrar også til mindre slapphet, noe som er svært viktig, særlig i skolesammenheng. 

9. Stress. De siste månedene av 2015 stresset jeg som en gal, særlig når det gjaldt skolearbeid. All stresset bidro kun til dårlig og lite søvn, samt en del slurvete arbeid - det jeg egentlig prøvde å unngå. Dermed ønsker jeg å stresse mindre i 2016, både når det gjelder skole og andre ting. 

mine mål for desember

//weheartit

Det er allerede desember, og kun en måned til vi gjør oss klare for et nytt år. Tiden går utrolig fort, og jeg forstår ikke at jeg snart er halvveis i skoleåret. Julen har i alle år betydd veldig mye for meg - jeg elsker at hele familien samles og feirer sammen. Julestjernen ble hengt opp første søndag i advent, men resten av julepynten må vente noen uker til - uansett hvor lyst jeg har til å pynte. Jeg gleder meg masse til baking, julemusikk, ferie, snø og familietid. I løpet av desember går vi igjen mot lysere tider, noe jeg gleder meg veldig til. Som jeg har gjort de siste to månedene skriver jeg ned mine mål for måneden. Her har dere mine mål for desember.


//weheartit

Mine mål for desember

1. Julemusikk. Julespillelisten min må jeg gjøre helt ferdig så fort som mulig. Jeg elsker julemusikk, og da spesielt gamle sanger jeg lyttet til på barneskolen. For øyeblikket består dessverre spillelisten av mange kjedelige julesanger som jeg ikke forbinder med julen - disse må det ryddes opp i. 

2. Bake. I fjor bakte jeg rundt ni slag julekaker, og dette skal jeg prøve meg på i år også. Helst ønsker jeg å prøve ut noen oppskrifter jeg ikke prøvde ut i fjor. Om dere har en god julebakst jeg burde prøve ut er det bare å si ifra. 

3. Handle inn resten av julegavene. Jeg ble faktisk ferdig med de fleste julegavene i november, men jeg mangler likevel noen. Jeg ønsker å handle inn disse så fort som mulig, så dette blir et mål for de to kommende ukene. 

4. Trene bra. Det er ingen tvil om at jeg skal kose meg med julekaker og godteri i desember, men treningen skal likevel prioriteres. Dermed er målet fire treningsøkter hver uke. 

5. Slappe av. Så fort mattetentamen er ferdig neste uke skal jeg slappe av - som jeg gleder meg. For meg handler julen mye om å kose seg og slappe av, og da skal selvfølgelig dette prioriteres. 

6. Lese ferdig en bok. Dette punktet har jeg hatt som mål de to siste månedene, men jeg har ikke klart å gjennomføre det. Denne måneden er jeg fast bestemt på å klare å lese ferdig en bok - jeg skal klare det. 

7. Opprydding på Macbooken. Macbooken min er utrolig treg, og jeg tror dette kommer av at den er overfylt. Planen for desember blir dermed å rydde opp og flytte en del filer og bilder over til en ekstern harddisk. 

8. Legge meg tidligere. Vi vet alle hvor viktig det er med søvn, spesielt i ukedagene når man skal på skolen. I tillegg er søvn veldig bra for både kroppen og huden. Planen er å komme meg i seng før halv elleve i ukene før ferie. 

9. Drikke mindre kaffe. Målet for desember er å kutte ned på kaffeinntaket, og øke inntaket av vann og te. Ikke bare misfarger kaffe tennene, men i store mengder er ikke kaffe bra for kroppen. I enkelte perioder drikker jeg veldig mye kaffe, noe jeg ikke ønsker. 

10. Julevasken. Kanskje det kjedeligste som må gjøres denne måneden, men slik er det bare. Julevasken skal gjennomføres, og helst før ferien. 

mine mål for november


//weheartit

Tenk at vi allerede har kommet til november. Den nest siste måneden i året og måneden før jul. For min del har november alltid vært en måned hvor jeg har ventet på desember. Som regel er det i november at jeg begynner å høre på julemusikk, og får et lite snev av julestemning. Forhåpentligvis får jeg julestemning slik jeg pleier, og da kommer november til å bli en veldig fin måned. Likevel er november måneden for de store heldagsprøvene på skolen, med tanke på at halvårskarakterer skal settes - det eneste som gjelder da er å jobbe jevnt, hardt og godt. Under får dere mine mål for november, som jeg gjerne ønsker å fullføre. 


//weheartit

Mine mål for november

1. Handle julegaver. I november er planen å få handlet inn det meste av julegaver, slik at jeg ikke trenger å stresse med dette rett før julaften slik jeg pleier. Om jeg i tillegg klarer å sette meg ned og finne fine julegaver skal jeg være svært fornøyd. 

2. Rydde klesskapet. Å rydde klesskapet er noe jeg skulle ha gjort for veldig lenge siden. Jeg eier alt for mye jeg ikke trenger, og som jeg aldri kommer til å bruke igjen. I tillegg tror jeg det kunne vært greit å få en oversikt over hva jeg har i klesskapet, slik at jeg unngår å kjøpe noe jeg allerede har. Å finne klær om morgningen vil forhåpentligvis også bli lettere om klesskapet er organisert og ryddig. 

3. Ikke utsette ting. Dette er kanskje et av de viktigste punktene denne måneden. Jeg er dessverre veldig flink til å utsette ting - men dette blir det forhåpentligvis slutt på i november. Planen er å gjøre lekser med en gang jeg kommer hjem fra skolen, slik at jeg får kvelden fri. I tillegg skal jeg ikke utsette andre ting jeg må gjøre. 

4. Legge gulv. Dette punktet er jeg avhengig av litt hjelp for å klare. Gulvet på rommet mitt er absolutt noe jeg hater. Derfor har jeg funnet ut at jeg ønsker meg nytt gulv, og at jeg ønsker å legge det så fort som mulig. Jeg håper virkelig at jeg får gjort dette i november. 

5. Kosthold. I oktober var jeg utrolig dårlig til å spise sunt. Jeg merket det godt på energi, kropp og hud at jeg dyttet i meg alt for mye usunt. Dermed er planen for november å være flink på kostholdsfronten - jeg får utrolig mye igjen for å spise sunt. 

6. Bok. Jeg klarte dessverre ikke å fullføre dette punktet i oktober - men jeg prøver igjen. Denne måneden skal jeg fullføre minst en bok. 

7. Skolearbeid. Dette punktet går litt under å ikke utsette ting, men jeg valgte å ta det med som et eget punkt likevel. Som nevnt er november måneden for store prøver og derfor er jeg nødt til å jobbe godt med skolearbeidet. 

8. Trening. I november er planen å trene masse. Jeg har enda ikke vært på joggetur i høstmørket, men dette skal jeg garantert gjøre flere ganger i november. I tillegg skal jeg være flink til å trene styrke på treningssenter og trene godt på fotballen. 

9. Oppdatere spillelister. Jeg elsker å legge til ny musikk på spillelistene mine, så dette er garantert noe jeg skal gjøre. Julemusikk-listen må lages så fort som mulig - så jeg satser på å gjøre det i løpet av uken. 

10. Drikke vann. Å drikke nok vann i løpet av dagen er utrolig viktig. Jeg er dessverre utrolig dårlig til dette, så målet for november er å drikke mye vann. Vann gjør ikke noe annet enn godt for kroppen, så dette er noe jeg absolutt bør og må klare. 

mine mål for oktober


//weheartit

Den siste tiden har jeg sett flere innlegg som har omhandlet mål for måneden som kommer. Denne måneden tenkte jeg å prøve meg på det samme. For min del er det enklere å gjennomføre en ting om jeg har skrevet det - så hvorfor ikke prøve det. Vi er i oktober måned - tiden flyr. Om to måneder er vi i desember og klare for å feire julen. Jeg har blandede følelser for høsten - den er både koselig og steinhard. Jeg elsker å kunne pakke meg inn i store skjerf og drikke varm drikke, men høsten er også tiden for masse skolearbeid. Jeg er helt klart en sommer-person, men de siste årene har jeg blitt mer og mer glad i tiden vi er inne i nå - høsten. Under får dere mine mål for oktober måned - håper jeg får gjennomført de fleste!


//weheartit

Mine mål for oktober

1. Være flink til å trene. Fotballsesongen er slutt, men det betyr ikke at jeg skal trene mindre. Trening gir meg utrolig mye energi, og det er ingen tvil om at jeg skal trene masse i oktober måned - både styrke og løping. 

2. Spise sunt. Den siste tiden har jeg vært veldig flink på dette punktet, og planen er å fortsette med dette. Å spise sunt og variert gir meg mye mer energi, og jeg merker godt på kroppen at den får i seg sunne matvarer. Likevel må jeg passe på å ikke bli for opptatt av dette - det er fullstendig lov å spise kake i hverdagen.

3. Prøve ut nye matretter. Jeg elsker å lage mat, men den siste tiden har jeg ikke hatt spesielt god tid til å prøve ut nye matretter. I oktober skal jeg i hvertfall prøve ut nye ting. 

4. Kjøpe meg noe fint. Jeg er veldig sparsom når det gjelder penger, og jeg bruker ekstremt lite penger på meg selv. Denne måneden har jeg utrolig lyst til å kjøpe noe fint til meg selv jeg har ønsket meg i lang tid. 

5. Blogge bra. De siste ukene er jeg fornøyd med bloggingen min. Jeg har blogget regelmessig, men likevel føler jeg at noe mangler. Jeg ønsker at oktober skal bli en måned hvor bloggingen blir enda bedre, bedre kvalitet på innleggene og mer variert. 

6. Skolearbeid. Jeg skal jobbe godt med skolen og gjøre det bra på fremtidige prøver. Skolen har veldig mye å si for meg, og jeg liker følelsen av å få tilbake gode karakterer. Dermed skal jeg jobbe ekstra godt med skolearbeidet fremover. 

7. Lese en bok. Jeg har alltid elsket å lese bøker, men de siste månedene har jeg ikke rukket noen ting. Det å sette seg ned med en god bok, samt noe godt å drikke er undervurdert. I okotber skal jeg minst ha lest ut en bok. 

8. Ikke stresse. Tidlig i september stresset jeg som en gal med tanke på skolearbeid. Jeg har klart å roe meg litt ned, men enda har jeg en lang vei å gå. I oktober skal jeg fokusere på å stresse mindre og ta meg bedre tid til ting. Det er ikke verdens undergang om man ikke får gjort alt man skulle ønsket. 



Mitt navn er Ida. Jeg er en seksten år gammel jente fra Elverum. På bloggen min vil du få lese om min hverdag og foto. Kameraet jeg bruker er canon EOS 30D + 50 mm f/1.4

+ Legg meg til som venn


Kontakt/sponsorer: ida.s.nesby@gmail.com





Design laget av Julie Viktoria
hits